Monday, 20 February 2012

RunguT? Sudah-sudahlah ..

Assalamualaikum n salam sehat sumer ^^,

Pasti korang pernah jatuh luka berdarah . Jalan jauh hingga hujung daerah sampai lelah . Harapan meninggi akhirnya kecewa tak sudah . Usaha bersungguh tapi tiada hasilnya . Jatuh rebah hingga tak mampu bangun semula . Terus menyalahkan diri yang lemah . lungai . lembab . tak guna .


Masa itu manusia hilang arah . punca . dan tujuan . segala2nya menyalahkan takdir . saat itu fikirkan tiada gunanya hidup . tak gunanya berusaha . tak gunanya memerah keringat . kalau apa pun tak dapat .


Padahal , mereka tidak tahu ada yang berharga menunggu dihujung hidup mereka . kita manusia ada kelebihan . pasti ada . asalkan kita cari dan gali . cahaya itu ada pada jiwa setiap hamba-Nya yang sedar dan kuat berusaha .

Sebenarnya lagi kuat kita berusaha lagi banyak kita tahu akan apa yang orang lain tak tahu . Ianya kelebihan kan kan kan?

Kenapa perlu rungut?

ada orang lagi hebat dugaan pada dia . tapi kenapa masih boleh teruskan hidup? 
ada orang hidupnya daif dan miskin . mengapa mereka masih boleh makan bahkan kerja pun ada . 
ada orang nak berjalan pun payah . nak bergerak pun susah . masih lagi mampu teruskan hidup . 

Kenapa ? Kenapa ? Kenapa? (*bukan lagi Kenapa ye?)

Sebab mereka percaya pada diri mereka . sekiranya kuat berusaha dengan bergerak. pasti ada 'untungnya' menanti dalam hidup kita . bukan duduk memikirkan kekurangan yang ada pada diri .  (*jangan byk sgt rungutan k?)

So guys, LIFE must go on . Berjuang lah seperti berperang . Lagi baek dari main game perang 2 =.='

kongsi sikit lagu ni



3 comments:

  1. amboiii..kecewa di tgh jalan ke?hehehe
    yup/...life must go on..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kecewa , cuma terkilan dengan diri n orang len

      Delete